tirsdag den 30. november 2010

Hvor blev konkurrence-genet af?

Ja, den her udvikling, den griber godt nok ind nogle steder, jeg ikke lige havde regnet med - eller spekuleret over.. Jeg har spillet håndbold, siden jeg var 7-8 år tror jeg.. Jeg har jo måttet tage nogle helt naturlige pauser, når jeg har været gravid, og jeg har heller ikke altid været lige glad for det.. Jeg har aldrig helt kunnet sætte fingeren på hvorfor.. Der var mange forventninger, "skulle" og "burde" i forhold til fx træning, og det har været svært for mig..

Når jeg har skullet have motion, har jeg altid været en "rigtig" håndboldpige, og der skulle pustes, stønnes og svedes, før det var rigtig motion.. Og der skulle gerne noget konkurrence ind over.. Om ikke andet så med mig selv - eller i mit hoved imod andre.. Jeg gik til graviditetsyoga, da jeg var gravid med min yngste.. Ingen puls op eller sved på panden.. Gaaab..

Jeg er ikke kommet igang med håndbold igen - til gengæld var jeg til yoga for første gang forleden, og en gang mere igår.. Det vil jeg hellere nu.. !?

Jeg er selv temmeligt forundret over det, men jeg er fuldstændigt ligeglad med konkurrence-elementet.. Det er lidt vildt synes jeg.. Jeg har ikke fokuseret på det eller tænkt, at nå, nu er jeg jo igang med denne her udvikling, så må jeg jo også hellere gå til yoga for at få det hele med.. Vi lavede én afspændingsøvelse til zumba, som fik mig til at føle mig så godt tilpas, og jeg tænkte, at der måtte være lidt flere af den slags øvelser til yoga..

Hvis man ikke kender mig, lyder det måske ikke så vildt.. Men jeg ér (eller var) filme ikke en yoga-pige..

It's all in the head..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar