onsdag den 8. december 2010

Hvor er jeg bare god..

Det er vist i hvert fald, hvad noget inde i mit hoved (jeg plejer at kalde det stemmen - og Michael Singer mener, at vi alle sammen har én, men alligevel er det lidt grænseoverskridende at skrive det, fordi vi jo ofte forbinder "stemmer i hovedet" med psykisk sygdom.. Nå, men som sagt.. Vi har den nok alle - så kan man så bare være mere eller mindre bevidst om den..) har forsøgt at fokusere på fremfor frihed..

Det har så lige resulteret i nogle dage fuldstændigt uden energi.. Præcis som i gamle dage.. Jeg har nok også fået fokuseret meget på, at jeg bliver et "bedre" menneske, fordi jeg får mere energi, jeg får gjort flere ting osv., når jeg føler mig fri.. Og hvor fri bliver jeg så lige af det?! Jeg har også tænkt, at udvikling var godt, og jeg har stræbt imod det.. Og hvor fri bliver jeg så lige af det?! Jeg har jo også tænkt, at jeg ville ønske, at alle kunne blive frie, fordi det er det bedste.. Og hvor fri bliver jeg så lige af det?! Det føles rigtig godt at være fri, men det er først, når man ikke har den følelse mere - eller ikke lægger mærke til den eller klynger sig til den - at man virkelig er fri..

Alt bliver først okay, når du er okay med alt.. Og det mangler jeg i forhold til min udvikling.. Jeg er stadig den samme indeni, uanset hvor fri eller ikke fri, jeg er..

Men det er svært, for jeg forsøger jo at være okay med alt, netop fordi jeg gerne vil være fri - og så stræber jeg igen.. Fanme mere indviklet end udviklet.. ;o)

Nå, men nu forsøger jeg igen.. Og så må jeg stoppe stemmen i hovedet, når den drøner ud af den gode-dygtige-pige vej, som den elsker.. Men det er filme svært, for det er jo en dejlig bonusgevinst, at jeg pludselig bliver bedre til at rydde op, træne, spise ordentligt osv.. Men det er bare ikke der, at jeg vil lægge fokus.. For så bliver jeg ufri igen.. Og så er der noget, der hiver i den anden retning, så jeg ender uden energi igen, og med sider der kæmper med, om jeg skal være god, eller om jeg bare INTET skal lave af frygt for at være god.. Og det er hårdt.. Men skal jeg så bare observere det og være okay med det..?

Ja, det er vel vejen frem.. For jeg kan virkelig mærke, hvordan jeg bare er blokeret.. Energierne stopper, og følelserne bliver bare gemt af vejen.. Det vil jeg ikke..

Så det er fuldstændig ligegyldigt, om jeg er "god" - og jeg ønsker ikke at se noget som godt, og noget som dårligt.. Jeg vil have det godt.. At det så måske betyder, at der bliver bedre at være herhjemme for alle, og at jeg bliver bedre til alle de ting, jeg ikke har været så god til førhen, det er ikke vigtigt.. Det er i hvert fald ikke det, jeg vil fokusere på - for selvfølgelig er jeg glad for, at det også bliver bedre for mine børn.. Og det er en følelse, og den skal bare have lov at være der og komme igennem.. Men jeg skal ikke klynge mig til den..

edit: Jeg gik lige og tænkte på, at det jo er klart, at jeg mister energi, fordi lige så snart jeg i mit hoved fokuserer på alt det gode jeg gør, så kommer fokus automatisk også på alle de ting, jeg ikke gør, og som jeg ikke kan..

Som jeg skrev i det indlæg om selvtillid og selvværd.. At jeg ikke fokuserer på at rose mine børn eller at give dem selvtillid - for så bliver det vigtigt, hvad man kan.. Og det er jo selvfølgelig det samme med mig selv..

edit, edit: Og det er jo DERFOR, at følelserne skal flyde igennem.. De skal ikke betyde noget afgørende.. Så hvis følelsen af, at jeg er god bare får lov til at flyde igennem, så klynger jeg mig ikke til den, og så bliver den ikke vigtig - og det samme med den modsatte følelse..

Og NU vil jeg ikke have flere aha-oplevelser, for så bliver mine børn vist trætte af mig.. ;o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar