fredag den 12. november 2010

Udfordringen ved at blogge

... for mig altså..

Jeg kan mærke, at jeg er glad for at have den her blog.. Jeg kan få lov til at tænke over tingene, samtidig med, at jeg (næsten) ved, at der er andre, som læser med, og som jeg jo så kan dele tankerne med..

Det har været rigtig svært for mig at have alle de her tanker, og at jeg ikke rigtigt har kunnet finde et sted, hvor jeg kunne få afløb for dem.. For det ér sgu da nogle tunge tanker, som kan virke lidt voldsomme at tage op på venindeaftenen eller til fødselsdagsfesten.. Og den her slags tanker virker vist også ret hurtigt malplacerede, fordi de jo egentlig også godt kan virke temmeligt udfordrende i forhold til, hvordan de fleste lever med deres frygt.. Jeg er ikke interesseret i at trække dem ned over hovedet på nogle, som ikke er interesserede i det.. Derfor er jeg glad for den her blog.. Man kan følge med, hvis man har lyst, og man kan lade være, hvis man ikke har.. Men jeg bilder mig ind, at hvert indlæg i hvert fald bliver læst af bare én person, og det er vist nok for mig..

Nå, men til udfordringen.. Jeg vil jo gerne være dygtig, jeg vil gerne være sjov, og jeg vil gerne have, at andre synes, at jeg er cool.. Når jeg altså ikke er bevidst.. Det kræver en del bevidsthed fra min side, at jeg ikke prøver på at være sjov, at jeg ikke laver en helt fantastisk flot blog, hvor folk kan se, at jeg bare er dygtig og et dejligt, spændende og vildt cool menneske.. Det gør jo så også, at min blog adskiller sig fra ret mange af de andre blogs, som jeg er stødt på, og måske jeg en dag når til, at jeg bare gerne vil lave en pæn blog - bare fordi..

Udfordringen ligger også rigtig meget i det, jeg skriver.. Det kan være rigtig svært at skrive, uden at tænke over, hvad modtageren vil tænke.. Og det gør jeg selvfølgelig også.. Men jeg er også meget bevidst om bare at lade de følelser flyde igennem.. Måske jeg ligefrem ved, at jeg ikke er klar til at være sjov, dygtig eller cool endnu.. Hvis jeg prøver at være det, så vil jeg gøre mig afhængig af andres meninger om mig igen, og det vil være dem, der "bestemmer" min værdi - ud fra om de kan lide det, jeg laver..

På den positive side er det, at jeg umiddelbart er klart til i hvert fald at skrive.. Jeg kan mærke følelserne, men jeg lader dem passere igennem.. Det spændende bliver, hvis jeg begynder at få kommentarer.. Både anerkendende, udfordrende og kritiserende.. Jeg vil være meget bevidst om også at lade de følelser, som jeg ved vil følge i kølvandet af sådanne kommentarer, flyde igennem.. Og jeg håber, at jeg kan..

Det gælder også det, som man ville kalde positive følelser.. Altså at jeg føler mig værdsat og værd at holde af, hvis nogen er enige med mig og synes, at jeg har en god blog.. Hvis jeg klynger mig til de følelser, vil de også blokere mine energier.. Alle følelser skal bare have lov til at være der - og flyde igennem.. For hvis jeg bruger de følelser positivt, så vil jeg også åbne op for, at hvis nogen ikke er enige med mig eller synes, at jeg har en dårlig blog, så vil jeg føle det præcist modsat - og holde fast i det..

Så den her blog er en ret så stor udfordring for mig, og det kræver rigtig meget af mig.. Men det er en udfordring, som jeg selv har valgt, og som jeg har gavn af - på flere måder..

Så tak fordi I kigger med..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar