fredag den 26. november 2010

Jeg ér jo noget

Søde, stille, dygtige Malle, som ikke skal tro, at hun er noget..

Jeg har i de sidste par dage haft nogle oplevelser, som gør, at jeg sidder og græder lidt nu.. Jeg har nogle meget overvældende og uhåndterbare følelser.. Det er de bl.a., fordi jeg igennem hele mit liv ikke har villet være noget.. Jeg har aldrig brugt mit fulde potentiale i gruppearbejder i skolen fx - det kunne måske gøre de andre kede af det.. Jeg har altid sagt "tror jeg nok", hvis jeg sagde noget, som jeg ellers var helt sikker på - for jeg skulle jo ikke være for dygtig.. Og derfor har jeg også haft det ret svært med den her blog.. Når jeg skriver her for at dele, så må jeg jo tro, at jeg har noget at bidrage med - at jeg tænker nogle ting, som ikke alle tænker - og som jeg kan dele ud af.. Og det er svært for mig at tillade mig selv at tro det..

Men lige nu og her går det op for mig i det her væld af følelser, at jeg måske ér noget..

Jeg har haft mange oplevelser i de sidste par dage - på job og uden for job - der siger mig, at jeg kan gøre en forskel..

Det er smadder svært at skrive det her, fordi jeg ikke må vise, at jeg tror, at jeg er noget.. Men når jeg siger, at jeg er noget, så mener jeg ikke, at jeg er noget bedre end alle andre.. Men jeg ér noget, og jeg kan noget..

Det er virkelig overvældende.. Jeg kan gøre en forskel..


............

Our deapest fear is not that we are inadequate.
       
Our deapest fear is that we are powerful beyond measure.

It is our light, not our darkness, that most frightens us.

We ask ourselves, who am I to be brilliant,

gorgeous, talented and fabulous?

Actually, who ar you not to be?

You are a child of God.

Your playing small doesn't serve the world.

There's nothing enlightened about shrinking

so that other people won't feel insecure around you.

We are all meant to shine, as children do.

We are born to make manifest the glory of God that is within us.

It's not just in some of us, it's in everyone.

And as we let our own light shine,

we unconsciously give other people permission to do the same.

As we are liberated from our own fear,

our presence automatically liberates others.

Marianne Williamson

4 kommentarer:

  1. You go girl! Bliv endelig ved med at skrive, det er fedt at læse! kh Camilla

    SvarSlet
  2. Ja, du er noget og det er skønt, at du deler ud af dine gaver.

    SvarSlet
  3. Fedt fedt citat - helt klart noget jeg tager til mig :)
    Det er helt klart rarere at se folk stå ved deres evner og potentiale end at se dem pakke det væk i beskedenhed..for så får man jo ikke set det, og har derfor ingen mulighed for at glæde sig over det.

    SvarSlet