mandag den 3. januar 2011

Hvad skal man så snakke om?

Hvis vi nu helt hypotetisk forestiller os, at man bliver helt fri, alt bliver "ligegyldigt" og intet er slemt eller godt nok til, at du ikke kan slippe dine følelser og komme videre.. Hvad pokker skal man så snakke om, når man fx mødes med sine veninder..? Man har givet slip på alle følelser i situationen, så der er ikke noget, der fylder.. Altså livet forsætter jo, og man kan stadig have interessante oplevelser.. Men hvis man ikke klynger sig til nogle af de oplevelser - hverken de gode eller dårlige - har man så overhovedet behov for at dele..? For mig er det faktisk et lidt skræmmende scenarie, fordi jeg holder af at kunne dele mine bekymringer og glæder med mine veninder og min kæreste fx.. Jeg ville ikke nægte mig selv at blive fri af den grund, men hvad skulle man så bruge tiden med dem på, hvis det lykkedes..?

3 kommentarer:

  1. Man skal bruge tiden til at observere, være og opleve nuet.

    Der er jo ingen grund til at dele bekymringer eller frygt med andre - så påvirker man jo dem....

    SvarSlet
  2. Ja, det tror jeg også.. Og det kan man selvfølgelig godt gøre sammen.. Men det bliver sgi da lidt fladt, når man er vant til de helt store dramaer.. ;o)

    Men til det med ikke at dele bekymringer.. Det synes jeg nu egentlig godt at man kan.. Det er i hvert fald det mine veninder og jeg bl.a. har hinanden til, og jeg føler ikke, at vi påvirker hinanden for meget.. Vi er nok nærmere bedre til at hjælpe hinanden med at slippe følelserne.. Men - igen hypotetisk - hvis nu man var fuldt bevidst og havde sluppet alle følelser i situationen, så havde man jo ingen bekymringer eller frygt..

    Så skulle man bare sidde og være sammen.... Det lyder altså lidt kedeligt.. Jeg har ladet mig fortælle (har læst det et eller andet andet sted på nettet), at det er ego'et, der kæmper for ikke at blive udryddet, der forsøger at overbevise os om, at det er kedeligt, hvis man bliver fri.. Men lige i den her situation, så tenderer jeg altså til at være enig..

    Men så skal man måske ud og opleve sammen i stedet for..? Og så observere, være og opleve nuet i oplevelsen..

    Tak for din kommentar forresten.. :o)

    SvarSlet
  3. Har man behov for at dele sine bekymringer med nogen - er det da fint at gøre det.

    Gør hvad der føles bedst for dig i nuet og handl derefter.....

    Vær bevidst om hvad og hvorfor - så vil udviklingen vise dig vejen.

    SvarSlet