lørdag den 29. januar 2011

De gamle vaner - og den nye energi..

Ja, jeg er tilbage.. I lidt bedre humør end sidst.. ;o)

Jeg mærker min nye energi igen.. Men jeg kan godt have lidt svært ved at håndtere den.. Hvad gør man, når hele brystet er ved at sprænges af energi.. Ikke nødvendigvis "aktivitets-energi", men bare nærværende energi, kærlighed eller whatever, man vil kalde det..

Det føles som om, at energien kæmper imod mine gamle vaner.. Mine to stemmer.. Den ene, som bliver så glad, når jeg har energi og gør noget, fordi så er jeg god.. Den anden, som trækker hårdt i den anden retning for at sikre sig, at jeg ikke er god for andres skyld.. Lige for tiden er det vist den sidstnævnte, der "vinder".. At jeg ikke rigtigt får brugt al min energi konstruktivt.. Men den vinder ikke som førhen.. Jeg sidder ikke bare og sumper i sofaen af frygt for at kunne komme til at lave noget, andre ville synes var godt.. Men det er som om, jeg er blevet vant til, at det er "farligt", når jeg laver noget.. At risikoen for, at jeg forsvinder i det er til stede.. Og det er den jo også, og derfor er jeg også glad for den sidste stemme..
Den har hjulpet mig til der, hvor jeg er nu.. Og jeg er egentlig også glad for, at de begge forsat er på mærkerne.. Måske mest den sidste.. Men jeg må få fortalt dem (jeg ér altså helt normal), at jeg kan passe på mig nu.. At jeg sætter pris på, at de også forsøger at passe på mig, men at de ikke skal være bange mere.. Jeg er her..

Det er som om, at vanerne sidder i kroppen - og det gør de jo nok også.. Når jeg tænker, at jeg vil ordne et eller andet.. Så stopper kroppen op af frygt: "Har du styr på det her Malle?" Og helt ærligt, jeg ved det ikke, men jeg ved, at hvis jeg ikke har, så skal jeg nok blive mindet om det.. Og tage fat igen - fra bunden..

Måske jeg bare skal prøve at kaste mig ud i det.. Men stemmerne skal stadig indimellem beroliges.. Jeg passer på mig selv nu..





edit:

Jeg kan se nu, at det faktisk er to forskellige "problemer" mht. min nye energi:

1. Det jeg har skrevet om her - om at gøre noget aktivt

2. Og faktisk mere uforståeligt for mig.. At jeg ikke ved, hvor jeg skal gøre af den energi, der ikke er "aktivitets-energi".. Altså selvfølgelig kan den jo bare have lov at være der, og det får den også lov til, men det er som om, at jeg bliver rastløs.. Kan jeg bruge den til noget..? Eller skal jeg bare nyde den..?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar