onsdag den 2. februar 2011

Er alt ligegyldigt..?

Det har jeg tænkt mange gange.. Hvis man bliver helt fri, bliver alt så ligegyldigt..? Jeg har tænkt, at det måske ikke ligefrem var positivt - fordi er ligegyldigt ikke kedeligt..? Som i: "Hvis du er ligeglad, er du aldrig glad.."

Men så tænkte jeg i dag på, hvad ordet betyder.. Alt er lige gyldigt.. Alt har den samme værdi.. Og det er jo netop det, jeg tror, at vi skal lære.. At uanset hvad, så er alting bare.. Det er hverken mere eller mindre værd.. Alt er lige gyldigt.. Og det er egentlig et sted, jeg gerne vil nå til - og som jeg ikke synes lyder kedeligt.. Og jeg tror heller ikke at lige glad er aldrig glad.. Hvis jeg kunne være lige glad, uanset hvad der skete - det er også et sted, jeg gerne vil nå til.. At alt er lige gyldigt, og jeg derfor kan være lige glad - uanset, hvad der sker..

Og at vi er lige "gyldige", uanset hvad vi kan, hvad vi gør eller hvad vi tænker.. Det tror jeg på, at vi er - tænk hvis vi alle følte det og efterlevede det..


edit:
Måske skulle ordsproget faktisk være: "Hvis du er ligeglad, så er du altid glad.."

Ingen kommentarer:

Send en kommentar